• [LEÍRÁS] Alapvető információk karakterkészítésnél
  • Indította darell
  • darell
  • Felhasználó
  • *

    • 43


    • 2
    • Ma - 12:26:02
    • Auschwitz-Birkenau, Poland
  • további
« Utoljára szerkesztve: Június 02, 2019, 10:12:27 írta darell »

Hogyan készíts egy jó karaktert?







1.) Bevezetés

Üdvözöllek olvasó! Ezt a leírást azért hoztam létre hogy az új játékosok megértsék a karakter kreáció alapjait.
Ez egy alapvető összefoglalás lesz arról hogy hogy is kéne kinéznie egy karakternek ezen a szerveren. Tanácsokat, hozzávételeket elfogadok, illetve hozzáadom őket a leíráshoz.

2.) Kezdetek

Egy karakter kreálásánál a legfontosabb szempont a karaktered múltja, miket tanult meg, milyen tapasztalatai vannak.
Itt határozod meg hogy a karaktered milyen háttérből származik, ami egyfajta kihatással van a játékmenetre.
A háttértörténeted határozza meg a belső tulajdonságaidat is, ami szintén kihatással van a játékmenetedre.
Színt ad a karakterednek ha vannak hobbijai, tikkjei(dolgok amit rendszeresen csinál) esetleg akár csak egy szójárása.

  • George Miller Torontóban született, 5 éve költözött Los Santos Santa Maria részére.
    Kanadai ember révén nagyon segítőkész. Protestáns családban nevelkedett, viszont nem tartja magát vallásosnak.
    Jelenleg autószerelőként dolgozik egy Mullhollandi műhelyben, ahol motorokat szokott szerelgetni szabadidejében.
    Van egy "Stacey" nevű barátnője, akit nagyon szeret.
    Ezenkívül van egy németjuhász kan kutyája aki a "Gat" névre hallgat.
    [/b]

Ha a karakterednek ilyen tulajdonságokat adsz, akkor viszont ápold a karaktered szükségleteit, és az ő gondolkodásuk szerint cselekedj.
Karakterednek ezenfelül adj passzív tulajdonságokat is, lehetőleg olyat ami a karakteréhez illő.[/b]


  • George-t egész életében kedves emberek vették körbe, így amikor Los Santos-ba érkezett igen naív volt, jó párszor meg is ütötte a bokáját. Mára sokkal jobban odafigyel, azonban a természete fakadtán túlságosan is jóhiszemű.
    George az utóbbi pár évben - az állásának instabilítása miatt - felszedett jó pár kilót ami kezd meglátszani rajta.
    A munkája és a túlsúlyossága stresszessé tette aminek hatására dühkitörései szoktak lenni.
    Bipoláris zavara van, azonban erről nem tud.[/b]

Fontos szempont az is hogy adj a karakterednek olyan tulajdonságokat, amik alapvetően rosszak. Ezeken javíthatsz a későbbiekben, de jegyezd meg nem vagy Isten, ahogy más sem az. Vegyétek azt is figyelembe hogy társaságban a legtöbb ember máshogyan viselkedik.

2.1.) Névválasztás

A neved egy meghatározó dolog a karakteredben. A neved jelenthet gazdag múltat, nemes családtagokkal, lehet az őseidnek foglalkoztatása, szüleid nevének valamilyen változata. Fontos megjegyeznem itt is hogy olyan nevet használjunk ami a karakterünkhöz illik.

2.2.) Korválasztás

A karaktered tapasztalatait, hozzáértését és erejét a korod alapján határozd meg elsősorban.

(15 - 19) - A karaktered fiatal, nem túlságosan tapasztalt, sokszor túlságosan gyorsan cselekszik. Televagy azonban energiával és célokkal.
(20-35) - Karaktered fénykora, ebben az időben vagy a csúcson. Az emberek ilyen korban akarnak nagyot lőni, maradandót alkotni.
(36-55) - A karaktered gyengül, azonban több tapasztalata van mint bárkinek. Többiekhez képest neked már van tapasztalatod az emberi kapcsolatokhoz és tudod hogyan kell megértetni magad.

2.3.) Eredet

A karaktered származása határozza meg az általad használt alapnyelvet, alapvető tapasztalatokat és lehetséges akcentusokat.
Az eredet három részből áll: Kontinens, Ország/Állam, Város.

2.4.) Kinézetválasztás

Sajnos a SA:MP nem tudja pontosan úgy vissza adni a karaktereinket minthogy mi szeretnénk, tehát ezt nekünk kell meghatároznunk RP alapján. Erre a dologra használatos az /ame parancs a szerveren, amivel a külsőnket tudjuk leírni.
/ame szimpla fehér polót hord fekete farmerral. Vállán egy sas tetoválás van, de ez nem látható, mivel a poló alatt van.
/ame fejére piros kendő van kötve ami egy jól ismert Bloods kultúra szimbólum.
Ebben a szekcióban határozzuk meg a karakterünk sebeit, tetoválásait. Mindent ami a külsőnkön található.

2.5.) Karaktertulajdonságok

Ez a legnehezebb rész, mivel itt határozzuk meg a karakterünk erősségeit illetve nehézségeit. A legnehezebb rész az hogy ne légy túlságosan is erős. Azt tanácsolom mindenkinek hogy minden rossz tulajdonsága mellé adjon egy semlegeset és egy jót.

Jó tulajdonságok - Nyelvismeret, erő, tudás, képesség, értékek birtoklása
Semleges tulajdonságok - Hobbik, érdekeltségek
Rossz tulajdonságok - Allergia, priusz, mentális betegségek, fizikai elváltozások

3.) Haladó karakterkészítés

Most hogy megismerted az alapvető információit a karakterkészítés alapjainak, betérhetünk a sokkal tágabb és érdekesebb haladó világba.  Innentől fogva specifikusabb pontjait nézzük meg egy karakternek.

Vallás
A vallásod nagyban hozzájárul egy személyiség kialakításához, főleg ha az adott személy rendszeresen gyakorolja a vallását.
Ha amerikai vagy, akkor nagy valószínűséggel valamilyen fajta keresztény családból származol, azonban vannak kivételek.
Elhagyhatod ezt az aspektust azzal hogy ateistának titulálod magadat.

Politikai állás
Ha karaktered értelmiségi, vagy csak érdekli a politika, akkor ki kell találnod hol szeretnéd elhelyezni őt a politikai spektrumon.
Tessék, (LINK) itt olvashatsz a különböző álláspontokról.

Deep RolePlay avagy adjunk a karakternek saját gondolkodásmódot
Adjunk karakterünknek olyan tulajdonságokat melyek a saját gondolkodását erősíti, amitől tovább tudod vinni a karaktered gondolatmentetét. Ilyenek például, a vegetarianizmus, bigámia, férfigyűlölet,  Ezek attól is is függenek hogy karaktered mennyire követi ezt a szokását.

Történet
Mint mondtam, a karakter története nagyon fontos. Ösztönzök mindenkit arra hogy karakterlapot írjon hogy megismerhessük más lapját. Egy rossz karakterlap nem lesz lehurrogva, a csapat és a játékosok is segíteni fognak neked.
A történetedhez hozzátartozik a családod is. Ez egy fontos aspektus, mivel ők neveltek egész életedben(jobb esetben)
Ne feledd el, aki elvesztett egy közel álló családtagot az sokszor mentális betegségel jár.
Fontos azt is megjegyeznem hogy a család nem mindig a biológiai családot jelenti, jelenthet bandát esetleg valamilyen legális szervezet tagjait.

Darell ©  2019/01




Darell - Playlist

Our society tends to regard as a sickness any mode of thought or behavior that is inconvenient for the system and this is plausible because when an individual doesn't fit into the system it causes pain to the individual as well as problems for the system. Thus the manipulation of an individual to adjust him to the system is seen as a cure for a sickness and therefore as good.


Re:[LEÍRÁS] Alapvető információk karakterkészítésnél
Válasz #1 Dátum: Február 03, 2019, 09:00:36
Ideális lap azoknak, akik szeretnének valóságos szinten RP-zni.
No man, for any considerable period, can wear one face to himself and another to the multitude, without finally getting bewildered as to which may be the true.